wtorek, 14 lutego 2017

Piosenka o Wiedźminie


Dziś usłyszałam nieznaną mi wcześniej piosenkę Percivala. Nosi tytuł "Oczy Wiedźmina". Na pewno będzie to jeden z moich ulubieńców, bo podoba mi się melodia i forma tej piosenki. 

Percival - Oczy Wiedźmina.

Podmiot zwraca się tu do potwora. Jakby go ostrzega, ale i wieszczy jego los. Jest to jest dosyć zaskakujące... Czym lub kim może ów podmiot? Ja sobie interpretuje go jako jako ogólną ludową zbiorowość, która mając wiarę w różne nadprzyrodzone zjawiska ma również prawo i moc, by "komunikować" się z nimi - tu z potworami. Przynajmniej teoretycznie. 
Ta piosenka przypomina mi dawne ludowe pieśni z morałem, o sprawiedliwości losowej. Myślę, że można by się pokusić o stwierdzenie, iż podmiot w podtekście zwraca się do człowieka, do jego ciemnej strony i również ostrzega "uważaj, bo za niegodziwości spotka cię kara", a ostrze wiedźmińskiej klingi symbolizuje losową sprawiedliwość, sędziego i (niekiedy) kata jednocześnie.

Myślę, że podsumowaniem tego wszystkiego co napisałam może być cytat z gry "Wiedźmin":
" Słyszałem, że wiedźmini noszą dwa miecze. Jeden na ludzi, drugi na potwory. - Mylisz się. Oba są na potwory."
*   *   *

 Przy okazji tej wiedźmińskiej piosenki, mała próbka tego czego się ostatnio uczę, czyli charakteryzacji. To moja luźna interpretacja wampira z gier o Wiedźminie. Powiedzmy bruxy ;)
Zdjęcie, makijaż i charakteryzacja mojego autorstwa


12 komentarzy:

  1. Bruxa wyszła Ci zabójczo! ;)) podoba mi się baardzo! :))

    Fajna ta piosenka. Melodia z refrenu została wykorzystana w grze Wiedźmin 3 w quescie z gadającą Płotką podczas pościgu xD sorki za spojler :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden spojler :P Quest widziałam :) Ale ty masz ucho i ogólnie wiedzę o muzyce wiedźmińskiej *-* serio szacun.

      Usuń
    2. Muzyka z trójki to mój konik :D uwielbiam jej słuchać a Wiedzmina 3 i dwa dodatki do gry oglądałam w internecie u trzech graczy ;) każdy dokonywał innych wyborów wiec było fajnie ;) Teraz w wolnym czasie oglądam "jedynkę" ;))

      Usuń
    3. I po prostu uwielbiam wszystko co wiedźmińskie ;D

      Usuń
    4. Teraz Percival ma trase po Polsce z muzyką z Wiedźmina 3. Niestety do Poznania miałabym najbliżej na koncert ale bilety wyprzedały się w jeden dzień a ja dowiedziałam się o koncercie dzień później xD

      Usuń
    5. Nie dziwie się, że się bilety rozeszły i że kochasz wszystko co wiedźmińskie :) Ja też mam na tym punkcie lekkiego fioła ;)

      Usuń
  2. Uch... trochę upiorna ta Twoja bruxa. :-) Brawo za charakteryzację!
    -Dis

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny a wiedziałyście o tym? :))

    http://pikio.pl/we-wroclawiu-powstanie-pierwsza-w-polsce-swiatynia-poganska/#

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, słyszałam, ale z tego co wiem to są na razie tylko plany. W sumie fajnie jakby się to udało i chętnie odwiedzilabym takie miejsce :)
    Zresztą na północy w Skandynawii budują świątynie dawnym bogom, np Odynowi i normalnie są tam "nabożeństwa" wiec czemy u nas miano by nie wrócić do dawnym wierzeń i uczyć o tym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym coś takiego zobaczyć! :-D Myślę, że stałoby się to dosyć popularną atrakcją turystyczną. Mnie z pewnością by to zainteresowało.
    Nie wiedziałam, że wciąż można zobaczyć obrzędy związane ze skandynawskimi bóstwami. :-) Chętnie bym obejrzała.
    - Dis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Skandynawii jest bardziej niż u nas popularny ruch rodzimowierczy i oni tam normalnie czczą swoje dawne bóstwa :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.
Miło, że mnie odwiedziłeś. Zapraszam ponownie :)